7 Nisan 2017 Cuma

Feniçka / Lou Andreas Salome


Yazarın Arayışlar kitabını okuyalı çok olmadı ki hemen Feniçka’yı da edindim büyük bir hevesle. Aradığımı buldum mu diye merak ediyorsunuzdur. Sevdim mi sevdim ama bir Arayışlar değildi benim için maalesef.

Gizli bir aşk macerasına atılan Feniçka’nın bir erkek gözüyle izlenimleri, tespitleri yer alırken; bu ikilinin konuşmalarını irdelemelerle bezeli şekilde de okuyoruz. Bana göre bu kitabın bendeki talihsizliği Arayışlar sonrasında okumam oldu. Her iki kitap da benzer baş kadın karakterler içeriyordu ki, bir nevi Arayışlar’ın diyalog ve hikaye bakımından bir başka benzerini okuyor hissi oluşturdu bende. Bence Arayışlar, Feniçka’ya kıyasla her bakımdan çok daha başarılıydı.

Arayışlar’ı çok beğensem de Feniçka etki bakımından bu kitabın aşağısında kaldı maalesef benim için. Yine de karar sizin.


Sevgilerle