2 Mart 2017 Perşembe

Arayışlar / Lou Andreas Salome

Nietzsche Ağladığında kitabıyla tanıştım ilk kez Lou Salome ile. O kadar güçlü, kendinden emin bir tarihi kişilikten bahsediliyordu ki mutlaka tanışmalıyım bu yazarla dedim. Arayışlar, yaşadığı gençlik aşkının ardından kendini keşfetmiş, ayakları üstünde duran, aşkın acısından sıyrılmış, çağını aşan bir kadın karakteri ele alıyor. Kısacık kitabı bir solukta okuyup nasıl etkilediğine şaşırıp kalırken edebi cümlelerin tadı ise damağımda kaldı.

Aşk kavramını da çokça sorgulayan kitapta alışageldiğimizden farklı bir ilerleme var. Baş kadın karakter ne istediğini bilen, ayakları yere sağlam basan biri olunca hikayenin nasıl ilerleyeceğini de merak ediyorsunuz. Karşılıklı diyaloglar ve iç konuşamaları ile de neredeyse her cümlede düşündürüp sorgulatıyor.

Farklı, anlamlı, özel ve mutlaka okunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum Arayışlar’ın. Öyle ki yazarın Feniçka adlı kitabını da hemen aldım. Lou Salome’un kendine has kalemini okumayı ben çok sevdim, umarım siz de seversiniz.

Sevgiler