26 Eylül 2016 Pazartesi

Lupita Ütü Yapmayı Seviyordu / Laura Esquivel


Acı Çikolata'yı okumuş muydunuz? Tita'nın büyülü gerçeklikle çevrelenmiş, yemekleri ve duyguları harmanlayan mistik hikayesi kalbimi baştan sona ele geçirmiş, o günden beri de yazarın yeni bir kitabını bekler olmuştum. Lupita Ütü Yapmayı Seviyordu, fotoğrafta da gördüğünüz estetik ve yaratıcılık harikası kapak ile çıkınca beynimde üç beş hücre bedenimden önce kitapçıya koşmuş olabilir:)

Kitap aynı Acı Çikolata'daki gibi büyülü gerçeklikle kaleme alınmış ki, ben bu tarzı çok seviyorum. Esas karakterimiz Lupita, gerçekten çok renkli, farklı, kusurlu, inişli çıkışlı, okuması merak uyandıran bir karakterdi. Konusuna gelirsek, polis olan Lupita'nın birgün bir cinayete tanık olmasıyla derin bir gizem ağı çözülmeye başlıyor. Sırlar ortaya çıkarken bir yandan da Lupita'nın geçmişi ve yaptıklarıyla yüzleşmesini okuyoruz.


"Bazen kendini havaalanında unutulmuş bir valiz gibi hissediyordu. İçi, hiç kimsenin dışından baktığında göremedği sürprizlerle dolu bir valiz gibiydi. İçinde hayatın tüm öyküsünü saklayan ama onu kapalı tutan kilidi açması için sahibi bulunamazsa, kimsenin dikkatini çekmeyecek olan bir valiz."

Kitapta çok fazla üzerine değinilen konu vardı, bu da kitabı belli bir odak noktasından uzaklaştırıp kafa karışıklığı yaratıyordu. Bir an duygusallaşırken bir an macerada, bir an mistik olayların içinde kalabiliyorsunuz. Açıkçası ben bu durumu sevemedim, durmadan kitaptan kopma yaşadım. Kitabın kısa oluşu da bir fayda sağlamadı. Evet çok yaratıcı, farklı, ilginç bir kitaptı; Esquivel'in o kendine has kaleminin tadı da kesinlikle geçiyordu ancak önümde Acı Çikolata gibi kusursuz denebilecek bir kitap varken ister istemez kıyaslama ve beklentilerimi karşılamada zayıf kaldı Lupita'nın öyküsü.

Kitapta en sevdiğim kısımlar bölüm başlıklarıydı şüphesiz. "Lupita çıngar çıkarmayı seviyordu.", "Lupita kendine acımayı seviyordu." ve daha nicesi. Kapak ve kitap tasarımını da çok beğendiğimi belirtmem gerek. Dili ve akıcılığı da yerindeydi.

Esquivel'in kalemiyle henüz tanışmadıysanız size önerim Acı Çikolata olacaktır. Lupita bana göre başarısız diyemeyeceğim ancak -maalesef- onun gölgesinde kalan bir kitap oldu. Tercih sizin.

Sevgilerle