6 Haziran 2015 Cumartesi

Gizemli Orman ve Merak Edilenler



Merhabalar,

Bugün sizlere Gizemli Bahçe, yani Esrarengiz Bahçe'nin devamı niteliğindeki ikinci kitabından söz edeceğim. 


Esrarengiz Bahçe ve Merak Edilenler  yazımı okumayanlar tıklayınız


(Aşağıdaki cevaplar naçizane şahsi fikir ve önerilerimdir. Elbette hiçbir bağlayıcılığı yok;) )





Esrarengiz Bahçe'den farklı yanları neler?

Esrarengiz Bahçe'de bol bol yeşillik, doğa, çiçek desenleri mevcuttu. Gizemli Bahçe'de doğa detaylarının yanında sincap, kirpi vb hayvan figürleri ile şato gibi desenler de mevcut. Yine farklı olarak sonda ejderha desenli açılan bir sayfa var. 


Esrarengiz Bahçe ile benzer yanları neler?

Çizer ikisinde de Johanna Basford ve ikisinde de detaylı çizimler mevcut. Eğer detaylardan yorulan biriyseniz bazı desenler zorlayabilir. Kağıt kalınlığı ise ikisinde de başarılı. 






Keçeli boya kullansam arkaya geçer mi?

Bende geçme sorunu olmadı. Pritt'in 24lü keçeli kalemlerini kullandım. Tabi boyarken üst üste bindirmemeye de dikkat ettim.


Sulu boya kullanabilir miyim?

Kirpili desende alt kısımdaki bazı yerlerde sulu kuru boya kalemleri kullandım. Arkada iz olmadı ama kağıt biraz dalgalandı. Birkaç deneme daha yapmayı düşünüyorum.
Arkadaki boşlukları ne ile boyuyorum? Yumuşak renk geçişlerini nasıl sağlıyorum?

Kuru pastel (toz pastel/ soft pastel) kullanıyorum. Toz haline getirerek ya da pamuğu pastele dokundurarak kağıda sürüyorum. Parmağınızda da sürebilirsiniz tabi.


(Boyalarla ilgili detaylı bilgi için Esrarengiz Bahçe ve Merak Edilenler yazıma göz atabilirsiniz)


(Not: Kirpili desende kuru boya, sulu kuru boya kalemi, kuru pastel; 
    Balonlu desende kuru boya ve kuru pastel,
    Denizli ve ağaçlı desende kuru boya, keçeli kalem ve kuru pastel kullandım.)



Gizemli Orman'ın desenlerini Esrarengiz Bahçe'ye göre daha çok sevdim ben. Zevk tabi.

Mutlulukla boyuyor boyuyorum. Sonbahar gibi serinin üçüncü kitabı Lost Ocean'ın (Kayıp Okyanus) da çıkacağı söyleniyor. Bakalım o zamana kadar bitecek mi elimizdeki kitaplar:)

Rengarenk boyamalar:)